سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزش ابتدایی ناحیه 5 مشهد مقدس
من خدا را دارم . کوله بارم بر دوش /سفری می باید / سفری تا ته تنهایی محض / هر کجا لرزیدی / از سفر ترسیدی / فقط آهسته بگو : من خدا را دارم.... حمد و سپاس پروردگار باران را که توفیق خدمت رسانی از این راه را برایمان فراهم نمود. ضمن عرض خوشامد حضور همه بازدید کنندگان گرامی وبلاگ کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزش ابتدایی ناحیه 5 مشهد سعی دارد ضمن معرفی فعالیت ها و امکانات موجود در این کارشناسی مسیر حضور همکاران را جهت بهره گیری از این امکانات فراهم آورد . ضمن این که سعی می شود کلیه بخشنامه های ار 
قالب وبلاگ

احمد خوشدل نظامی

آنچه ازین پس می آید حاصل سال ها تجربه ی همکارانی است که دغدغه شان رفع مشکل املای دانش آموزان در دوره های راهنمایی و ابتدایی بوده است .ذکر چند نکته را قبل از بررسی این شیوه ها ضروری می دانم.

نخست آن که این شیوه ها بیشتر در بردارنده ی تدریس و آموزش نوشتن و املای صحیح کلمات به دانش آموزان است تا ارزش یابی صرف . اگر چه همکاران پس از آشنایی با این شیوه ها متوجه خواهند شد که شیوه های یاد شده چندان هم با ارزشیابی بیگانه نیست بلکه تمرکز آن بیش تر بر جنبه ی آموزش است .

دوم آنکه اجرای صحیح مراحل این روش ها که شامل خواندن ، به خاطر سپردن ، نوشتن ، مرور کردن و تصحیح کردن است بر اساس تجربه تا حد بسیار زیادی به رفع مشکل املای دانش آموزان کمک می کند. لذا کسب نمرات بالاتر بیش تر دانش آموزان در کلاس نباید سبب شود این فکر در همکاران بروز کند که ارزشیابی های این نوع املا غیر قابل اعتناست . مسلما هنگامی که دانش آموز به طور منطقی و هدفمند و طراحی شده گام بر    می دارد و با هدایت و راهبری درست معلم ،متون را بررسی می کند نتیجه جز این نخواهد بود . حاصل این نوع کار ، به طور بدیهی ، افزایش توان دانش آموزان در املا و تقویت اعتماد به نفس و کسب نمرات بهتر در املا خواهد بود .

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 88/9/11 ] [ 2:17 عصر ] [ تکنولوژی و گروه های آموزش ابتدایی ] [ نظر ]
          

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

لینک دوستان
امکانات وب